No spang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wesley Houwen - WaarBenJij.nu No spang! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wesley Houwen - WaarBenJij.nu

No spang!

Door: Wesley Houwen

Blijf op de hoogte en volg Wesley

17 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Nu dan al twee weken in Suriname.
In die twee weken zo druk gehad met dingen regelen. Zo ben je bezig om een beetje bereikbaar te zijn en je moet je nog veel dingen doen voor het visum. Zo moet je je aanmelden op een site en moet je weer alle papieren inleveren. Het is een hels karwei, maar het moet.

Ondertussen ook al een aantal dagen stage gelopen. Dit verloopt echt heel goed. Ik kan echt lachen met de directeuren en collega's. Ze geven je ook echt vertrouwen en hopen veel van je te leren. Zo heb ik al mijn eerste lessen gegeven. Tijdens de les merk je wel dat de leerlingen echt naar je op kijken. Ze kijken je echt na als je een rondje loopt door de klas en ze vragen vaak of ze iets kunnen doen voor je. Hier kan ik eerlijk gezegd wel aan wennen.

In die twee weken natuurlijk ook een beetje ontspanning gehad. Zo ook al een aantal dagen het nachtleven verkend. We komen standaard de vaste mensen tegen. Het is ook heel normaal dat je midden in een club een dansbattle ziet en dat je natuurlijk mee doet.

In de tussentijd ook de hele familie leren kennen van de huisbaas. Wat een gezellige mensen! Ze verwelkomen je echt als een pasgeboren baby. Dit is natuurlijk positief bedoeld. Ze hebben gekookt voor ons en hebben ons geleerd hoe je een kokosnoot moet eten. Echt schatten van mensen zijn het.

De komende tijd zal nog meer in het teken staan van stage lopen en natuurlijk het land verkennen. Zo gaan we morgen de plantages bezoeken in de binnenstad en gaan we overnachten in een indianendorp.
Ik ben erg benieuwd en het lijkt me best spannend om ergens afgelegen in hangmat te slapen. Wetende dat de dieren zo over je kunnen kruipen, maar zo als de Surinamers zeggen:
'No Spang' (maak je maar niet druk).

  • 19 Februari 2017 - 10:15

    Eline:

    Hee Wesley! Klinkt goed allemaal! Wat fijn dat je zo goed ontvangen bent daar. Dan voelt het al meteen goed he.
    Geniet ervan!

  • 20 Februari 2017 - 08:29

    Kees-Jan:

    Dat klinkt inderdaad helemaal in orde! Ik ben benieuwd wat je oa gaatbleren bij de lessen. Schrijf daar maar gauw weer wat over.
    Veel plezier,
    Kees-Jan

  • 20 Februari 2017 - 20:31

    Ellie Rutten:

    Ha Wesley
    Wat fijn dat je daar zo gewedig ontvangen bent.Hoop dat je een super weekend hebt gehad maar jou kennende is dat helemaal goed gekomen .geniet van deze tijd in suriname. Liefs tante Elly

  • 22 Februari 2017 - 17:22

    Stephan:

    Moij man ..leuk um te léze dat geij ut fijn hed doar.
    Groette uut wanssum ...enne vastenoavend same ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Welkom op mijn profiel, In februari ga ik de uitdaging van mijn leven aan. Ik ga in Suriname les geven op een school voor vijf maanden.

Actief sinds 13 Jan. 2017
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 8204

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: