De bouwvakkers de lucht in - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wesley Houwen - WaarBenJij.nu De bouwvakkers de lucht in - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wesley Houwen - WaarBenJij.nu

De bouwvakkers de lucht in

Door: Wesley Houwen

Blijf op de hoogte en volg Wesley

04 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Zo de heenreis stond afgelopen donderdag op de planning. Na een half uur vertraging i.v.m. technische mankementen konden we opstijgen. Het viel me direct op dat bijna iedere Surinamer elkaar al kende. Het blijkt hier een grote familie te zijn. Ze zijn ook heel vriendelijk tegen iedereen. Ik zat in het vliegtuig naast een stel en de vrouw heeft vrijwilligerswerk gedaan in Suriname. Zij wilde heel graag terug en heeft de vriend overgehaald. Ze zei tegen mij: "je krijgt je beste tijd uit je leven". Ik ben heel erg benieuwd. Ondertussen kwamen de stewards weer een maaltijd brengen die mijn maag weer goed vulde. Over het eten was niks te klagen. De hele vlucht was heel goed geregeld. Totdat we geland waren we hebben toen 1,5uur moeten wachten op de paspoort controle. Dit was even een domper. We kwamen om half 10 aan in het appartement. We hebben een rondleiding gehad van de huisbaas en toen zat de reisdag erop. De vrijdag ben ik meteen naar mijn stageschool gefietst. Dit was nog een hels karwei. Ze verwachten hier weinig fietsers. Zelfs Google maps geeft geen fietsroutes aan. De mensen op mijn stageschool zijn hele leuke mensen, maar ik moet wachten op een aanmeldingsformulier die ik dinsdag op de lerarenopleiding krijg en dan kan ik beginnen met stage lopen. Laterna heb ik met een studiegenoot een groep belgische meiden leren kennen. In de middag hebben we de stad verkent met ze. Je merkt echt dat de regels hier ontbreken. In het verkeer de ene botsing na de andere. Veel mensen toeteren en nemen voorrang. We hebben ook een bouwplaats gezien, waarbij de mensen op een steiger van twee ladders en een plank staan. We kregen zelf al kriebels in de buik toen we hem zagen staa . Dit is in Nederland niet voor te stellen. 'S avonds met de studiegenoten van de HAN lekker een pasta gegeten en een leuk avondje gehad om elkaar beter te leren kennen. De eerste dagen zijn dus prima verlopen! Dus de vrouw in het vliegtuig heeft misschien wel gelijk. Ik ga de beste tijd tegemoet. Ik vermaak mij hier dus wel en hou jullie op de hoogte van de dingen die ik hier ervaar.

  • 04 Februari 2017 - 17:31

    Kees-Jan:

    Je gaat zeker een hele mooie tijd tegemoet! Maar het belangrijkste is, dat je het zelf mooi moet maken, samen met de anderen.
    Veel succes én plezier daar! :-)
    Kees-Jan

  • 05 Februari 2017 - 11:19

    Marieke:

    Heyyy schatje ben blij dat alles goed gegaan is en ben blij te horen dat alles goed is gegaan heeel veel plezier en geniet ervan lieverd denk aan je xxx

  • 05 Februari 2017 - 12:36

    Eline:

    Zo te horen ben je al enorm aan het genieten! Ga zo door! Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag

  • 05 Februari 2017 - 13:47

    Angie:

    Jeeej! Je eerste verslag is een feit Haha.
    Leuk verhaaltje, we gaan snel weer bellen :)
    Dikke knoevel x

  • 06 Februari 2017 - 10:32

    Gea:

    Ha Wesley leuk om te lezen dat je reis goed is verlopen en dat je het nu al leuk vindt veel succes Dikke knuffel van ons

  • 06 Februari 2017 - 16:05

    Berni:

    Heej Wesley...... ik hoop daat der nog mier spannende foto's kome. Ma volges meej hebbe ze doa mier dokters nuudig as lieraren. Zoe te zeen aan die bouwvakkers! !!! Ma geniet der vaan

  • 06 Februari 2017 - 16:13

    Pien:

    Toppie Wes! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaen. En ik ben niet bang dat jij het niet naar je zin gaat hebben hoor, jij maakt er wel wat van! Geniet er van en vooral veeeeeel plezier!

  • 12 Februari 2017 - 08:58

    Mariet:

    geniet ervan gr uit koud wanssum

  • 15 Februari 2017 - 16:46

    Tiny Robben:

    Hoi Wesley,
    Heb jouw eerste verslag gelezen ........ en ........ ik ben n beetje jaloers hihihi.
    Geniet van de tijd en hou ons op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Welkom op mijn profiel, In februari ga ik de uitdaging van mijn leven aan. Ik ga in Suriname les geven op een school voor vijf maanden.

Actief sinds 13 Jan. 2017
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 8236

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: